Založ si blog

Archív: november, 2023

Koňak pre ruských špiónov alebo Dláždiči z Notre-Dame

V polovici januára 2002 pricestoval do Paríža na oficiálnu návštevu ruský prezident Vladimír Putin. Bola to návšteva roka, všetky médiá sa išli zblázniť, ako keby prišla britská kráľovná. No veď dobre, Francúzi a Rusi mali vždy medzi sebou tak nejak iné vzťahy než s Nemcami a i ten biznis mal vtedy oveľa dôležitejší rozmer, než dnes. Mal som vtedy v Paríži […]

Pokračovanie článku

Večer pri sviečkach s letuškou Pauline, alebo Až na dno vášne…

Posledné dva júlové týždne roku 2017 som trávil opäť v Paríži, potreboval som si tu dovybavovať nejaké doklady z ďalekej minulosti pre zápočty rokov, ale inak som celý týždeň nemal čo na práci. Horúci júl lákal k výletom, tancu, návštevám múzeí. Dvakrát som si zašiel na salsa party, sám, lebo so Jacqueline som sa vtedy ešte nepoznal, ešte som sa […]

Pokračovanie článku

Fackovací večer za fontánou Di Trevi alebo Sladký život s letuškami

O rok po mojom budapeštianskom zážitku som v novembri 2016 letel z Viedne na predĺžený víkend do Ríma. Na najväčší európsky Latino Festival v tomto roku, slávny Rímsky Salsa Festival, kde som bol hlavným dídžejom prvého sobotňajšieho súťažného večera. Vtedy ma to ešte bavilo, robiť hudobnú choreografiu, aranžovať výber hudby na spoločné […]

Pokračovanie článku

Môj vianočný darček pre Dámu, alebo Posledný deň s Alainom Delonom

Keď je strata nálezom a vy zachraňujete nielen Dámu, ale aj Európu…

Pokračovanie článku

Diskrétne čaro overbookingu, alebo Jeden deň s Alainom Delonom

V polovici decembra 2015 sa v Paríži uskutočnil Klimatický Summit OSN. Tisíce delegátov miešajúci sa s turistami z celého sveta okupovali krásne vyzdobené predvianočné mesto. Po dlhých rokovaniach bola konečne v sobotu slávnostne schválená Klimatická dohoda a hneď potom začal z Paríža veľký úprk delegátov. Všetky hotely boli […]

Pokračovanie článku

Takmer ukradnuté bozky

V máji tohto roku ma osud opäť neplánovane zavial do Paríža. Môj odlet odkiaľsi z ďaleka bolo možné vyskladať vždy iba s medzipristátím, takže z možností: Amsterdam, Dubaj, alebo Paríž som si zvolil tú pre mňa najpríjemnejšiu destináciu. A keďže počasie v Paríži vyzeralo podľa týždennej predpovede ustálené, príjemne letné, ale nie […]

Pokračovanie článku

Ako nespadnúť do turistickej pasce v Paríži, alebo v správny čas na nebezpečnom mieste

Paríž nie je len miestom na romantické zážitky, ale vie v ňom ísť i riadne o krk. Kedysi v roku 2011 mi jedna moja česká kamarátka, novinárka, ktorá bola vyslaná sem do Paríža, v jedno príjemné aprílové poobedie zavolala, či by som s ňou a zopár jej kolegyňami z medzinárodnej novinárskej agentúry nezašiel na rozlúčkovú večeru do skvelej […]

Pokračovanie článku

Nenápadné čaro veľkých hviezd

Vo februári 2016 sa mi konečne podarilo dostať na koncert Sixta Rodrigueza, celosvetovo známeho ako Sugar Man, ktorý sa konal v najväčšej koncertnej hale v Kapskom meste, blízko štadióna, kde sa šesť rokov predtým konali majstrovstvá sveta vo futbale. Eufória, to je to pravé slovo, ktoré som tu vtedy zažil i ja, nie však z futbalu, ale z koncertu výnimočného […]

Pokračovanie článku

Covidový lockdown s francúzskymi doktorantkami

Koncom marca 2021 bol vo Francúzsku vyhlásený ďalší covidový lockdown. Keby bol vyhlásený o dva dni neskôr, stíhal by som si tu vybaviť všetky veci súvisiace s mojim odchodom z výskumnej stáže a už by som bol na Slovensku, ale takto mi prezidentský dekrét skočil do úsmevu. Celý Štrasburg začal začiatkom apríla krásne rozkvitať, začínalo tu byť […]

Pokračovanie článku

Záchrana krásnej Parížanky

Keď je záchrana krehkej ženy najdôležitejším poslaním na svete…

Pokračovanie článku
ONLINE: Putina vlani takmer zabil ukrajinský dron. Ak sa chce Západ biť na bojisku, Rusko je pripravené, odkazuje Lavrov

ONLINE: Putina vlani takmer zabil ukrajinský dron. Ak sa chce Západ biť na bojisku, Rusko je pripravené, odkazuje Lavrov

13.05.2024 06:25

Niektorí nemeckí poslanci sú za zostreľovanie ruských dronov nad západnou Ukrajinou raketami, ktoré by štartovali zo susedných členských štátov NATO.

Fatálne zlyhanie Ukrajiny, či falošná ruská ofenzíva? Čo sa deje v Charkovskej oblasti

Fatálne zlyhanie Ukrajiny, či falošná ruská ofenzíva? Čo sa deje v Charkovskej oblasti

13.05.2024 15:00

Blízko ruských hraníc prebiehajú zúrivé bitky, pričom ukrajinskí vojaci sa v početnej nevýhode snažia zadržať ruskú pozemnú ofenzívu, uviedol Zelenskyj.

Macron vysvetlil, či sa Francúzsko chystá do vojny s Ruskom

Macron vysvetlil, či sa Francúzsko chystá do vojny s Ruskom

13.05.2024 06:00

Už niekoľko týždňov je Francúzsko v centre debaty, či by Západ mohol vojakmi pomôcť Ukrajine v jej boji proti ruskej agresii.

Vesmírne legendy Jean-Michel Jarre a Brian May zahrali v Bratislave

Vesmírne legendy Jean-Michel Jarre a Brian May zahrali v Bratislave

13.05.2024 00:05

Tí, ktorí sa nedostali do tridsaťtisícového davu sledujúceho naživo bratislavský koncert Jeana-Michela Jarreho a Briana Maya, si veľkolepé vystúpenie dvoch megahviezd mohli pozrieť v priamom prenose na Dvojke.

rescueranger

Moje príbehy spoza horizontu...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 40
Celková čítanosť: 65909x
Priemerná čítanosť článkov: 1648x

Autor blogu

Kategórie