Založ si blog

Vianočný príbeh o začipovanom chlapovi

Naobed sme s Camillou odleteli do Ženevy menším, vrtuľovým Citylinerom. Za ďalšiu hodinku sme už boli vo vilovej štvrti Pregny-Chambésy neďaleko letiska, kde Camilla Albertom bývajú.

Normálne som sa ako muž tešil, že s ňou vhupsnem do vírivky s pohárom šampanského a spláchneme tento divoký parížsky zážitok.

Ale figu borovú. Na príjazdovej ceste k domu na ulici Chemin du Champ-de-Blé nás čakala vyše dvadsaťcentimetrová vrstva snehu. Taxík nás vysadil pred bránou, Camillu som vyniesol v náručí neodhrnutým chodníkom až k domu, vrátil sa po kufre k bráne a keď som sa s nimi vrátil do domu, už ma čakala o stenu opretá veľká lopata na sneh. 

– OK, najprv práca, potom zábava… hovorím si. Za pol hodinu boli chodník i cesta ku garáži odhrabané.

Zmráka sa, dole poza zvažujúcu sa záhradu vidím Ženevské jazero s osamelou výletnou loďou, ako vchádza do prístaviska asi dvesto metrov od známeho gejzíru. Všade je také vianočné ticho, šerí sa, ale sneh naokolo celú scenériu presvetľuje. 

Cez presklenú terasu vidím, ako sa Camilla vyzlieka a s pohárom šampanského vstupuje do vírivky.

Zbadá ma cez sklo. Čakal som, že sa na mňa usmeje a pokynie mi, aby so k nej vhupol do napenenej vírivky, ale ona mi prstom ukáže na stromy, obťažkané mokrým snehom.

Mám z nich striasť sneh, aby sa im nepolámali konáre pod náporom mokrého snehu. Lopatou tie spodné striasam po celej veľkej záhrade, sneh mi padá za krk i do topánok. Nepríjemná práca. Dúfam, že si Camilla už na dnes dá s nápadmi pohov…

Konečne na mňa zakýva a ukazuje na vírivku. Striasam zo seba predo dvermi sneh a v predsieni sa vyzliekam. Ešte si z topánok musím vonku vysypať sneh. Zabuchnem sa. Sakra… Prečo má na vstupných dverách guľu???

Idem holý v polmetrovom snehu okolo domu až k presklenej terase, v ktorej buble spenená vírivka. Od hôr nad mestom začína fúkať chladný vietor, sprevádzaný nastupujúcim snežením. Viem, že do rána opäť nasneží pol metra snehu, takže  moja práca bola zbytočná. Ale aspoň som si zacvičil, bicepsy i chrbtové svaly mám z toho pekne napumpované.

Camilla sa zvnútra smeje, otvára mi posuvné dvere na terasu a blahosklonne ma púšťa dovnútra. So svojou od mrazu červenou pokožkou a s vyrysovanými svalmi vyzerám ako náčelník Apačov, ktorý uprostred Skalnatých hôr stretne bielu kolonistku.

Vhupsnem s pohárom šampanského ku Camille do vírivky, dúfajúc, že si konečne vychutnám bublinky všeho druhu. Sedím oproti nej, v opare, cítim jej nohu šmátralku.

– Teraz si dáš krátky oddych vo vírivke, potom sa naješ, upraceš garáž, osprchuješ sa a potom za mnou opäť prídeš. A až do siedmej rána budeš mať voľno, potom mi spravíš raňajky a po nich ti nastavím tvoj denný program… hovorí mi s úsmevom a s pohárom šampanského v ruke.

Mám v sebe 5G čip

Ak ste niekedy videli ten šialený japonský súťažný seriál Takešiho hrad, kde sa súťažiaci prebíjajú labyrintom dverí, za ktorými tam niekde stojí obor, ktorý ich schňapne a vyhodí do blata na dvore, tak presne túto scénu som mal teraz v hlave ja. Ako z tejto pasce von… za to postelové čoro-moro mi to predsa nestojí. Aj keď objektívne… takto predsa žije veľa ženatých chlapov…

Ale ja nie som Albert, ja mám iba v sebe implantovaný 5G čip, ktorým ma Camilla ovláda.

Už som to pochopil. Takmer všetci ženatí muži majú v sebe 5G čipy, ktorými ich ženy ovládajú. Občas sa im však vybije batéria v ovládači. A tú chvíľu treba využiť a prekódovať systém…

***

Ten biely Landcruiser v garáži je teda kus auta. Albert má vkus. I Camillin čierny Range Rover stojí za to. Vyparkoval som ich, vyzametal garáž, do plastového vreca nahádzal všetky prázdne zbytočnosti, čo som tam našiel. Nedalo mi to, s Landcruiserom som si pol hodinku zajazdil po zasnežených bočných uličkách tejto pokojnej štvrte. To je tank, ten prejde všetko. V nastupujúcej chumelenici som sa v tomto obrovskom offroade pomaly brodil snehom, sledujúc pohupujúce sa pouličné lampy a kymácajúce sa konáre stromov v záhradách domov, za oknami ktorých svietili vianočné stromčeky. Väčšiu romantiku si ani neviete predstaviť…

Keď som sa konečne nabažil tejto pokojnej podvečernej jazdy, zaparkoval som obe autá naspäť v garáži, zavrel bránu, zhasol svetlo, osprchoval sa a išiel rád splniť poslednú dnešnú úlohu.

***

Ráno. Už ten pohľad z Camillinej postele na zasnežený okenný parapet mi napovedal, že v noci bola kalamita.

A že aká… po uliciach funeli snehové pluhy, moja včerajšia odhŕňacia šichta bola zabudnutá ako lanské snehy. Toho snehu napadlo v záhrade ešte viac, než som včera odhrnul. Ešteže sú obe autá v garáži.

Ale pre mňa to nič neznamenalo, na raňajkách som od Camilly dostal podrobný rozvrh dnešných úloh. Opäť odmiesť sneh, zaviesť ju na pol dvanástu do mesta na radnicu, kde má pracovné stretnutie a potom na obed so svojou dobrou priateľkou Sandrine – donedávna primátorkou mesta, potom mám pohov až do večera (no, pohov… upratovať dom a doodhŕňať sneh) a večer ideme do divadla.

Žiadna salsa??? V Ženeve je skvelá salsová scéna a ja tu mám robiť iba luxusného poskoka???

Šklblo ma v polovici tela, 5G čip ma upozornil, že nemám vyšilovať. OK, už som kľudný…

***

Žena vie obliecť muža… naopak to nefunguje…

Na pol siedmu večer sme šli na Straussovu operu Rosenkavalier do Grand Théâtre. Ale ešte predtým so mnou išla do najväčšej predajne Diora oproti prístavisku lodí na Rue du Rhône, poriadne ma obliecť, lebo Albertove šaty mi boli vzhľadom na moje vypracované svaly predsa len vo všetkých rozmeroch malé. Oblek s košeľou, šál, kabát, topánky, crossbody, to všetko Dior. Platila Camilla. Účet v cene mestského auta… Len tie hodinky som si musel nechat Breitlingy, čo mi darovala v Paríži na letisku, aby ma mohla kontrolovať. Ale i tie samotné hodinky stáli toľko, čo ďalšie malé auto. Dve veľké autá v garáži, na sebe veci v cene ďalších dvoch malých… Ďakujem Camilla

***

Chlapi, objektívne – žena vie obliecť muža. Naopak to nefunguje. To by žena nemohla vyjsť na ulicu. Muž vie ženu iba vyzliekať.

***

Na druhý deň, v piatok ráno, bolo opäť nasnežené. Camilla sa ku mne pritúlila. Hladila ma po mojom vypracovanom tele. Zrazu cítim, že nemám na ruke hodinky, cez ktoré mi vpravila do tela 5G čip a ktorých snímač zosilňuje signál, ktorým ma stále na diaľku kontroluje a ovláda.

Zabliká mi elektrónka v hlave. To musím využiť, pôjdem akože nakúpiť mimo dosah jej snímača a zdrhnem na letisko.  Aj keby som sa tam mal prebrodiť snehom cez letiskovú plochu.

Splnil som si rannú sladkú povinnosť a s nákupným zoznamom v ruke som sadol do Landruisera. Camilla ostala doma v posteli, počká, kým sa vrátim, aby som navaril obed. Večer máme ísť konečne na skvelú salsa party do Laussane, čo je nejakých päťdesiat kilometrov na sever od Ženevy. Bývalá primátorka Sandrine je vášnivá salserka, pozvala nás na vianočnú salsa party. Pre mňa je to však dnes taká Sofiina voľba

***

Run, Forrest! Run!

Nakúpil som na celý víkend v supermarkete pri hlavnej vlakovej stanici a naložil nákup do kufra auta. Lietadlo do Viedne odlieta o dve hodiny, to som si už zistil, tajne som si totiž rezervoval letenku. Už len naštartovať auto a vydať sa na letisko… Run, Forrest! Run!

***

Pozriem na palubný počítač. Musím sa vrátiť, nestihnem navariť obed. Camilla bude peniť ako fúria.

Štartujem a vraciam sa do vily. Vynášam ťažký nákup do kuchyne, vykladám ho na kuchynskú linku, veci na varenie idú do dresu, zvyšok do chladničky. Otváram ju, nakladám ju do plna. Vyberám z nej ešte maslo, nech sa roztopí. Zatváram dvere chladničky. Za ňou stojí Camilla. Až som podskočil z toho šoku.

***

Camilla pristupuje ku mne a objíme ma okolo krku. Hovorí mi:

– Ty nemáš v sebe žiadny čip. To je láska…

***

Prešiel týždeň.

Sedíme s Camillou na ženevskom letisku. Ona letí naspäť do Paríža, ja do Viedne. Mám z toho také parížske déja vu

Camilla si ide pre Alberta, predsa len… Albert ju vypiplal, postaral sa o ňu, uviedol do lepšej spoločnosti. Vďačí mu za všetko. Presvedčil som ju o tom, že on je jej skutočná istota a budúcnosť. Pochopila. Zaúradovala trochu i mužská spolupatričnosť.

Hlásia môj let. Dávam jej do dlane tie darované Breitlingy. Pre istotu. Objímam ju na rozlúčku. Tento predvianočný týždeň bol taký inšpirujúci a taký divoký zároveň. Ale s tým jediným správnym koncom.

Sú predsa Vianoce…

.

.

.

Foto: ja, www.google.sk/maps

Čajová lyžička zasahuje

26.07.2024

Je osem hodín večer a ja opäť po roku sedím v reštaurácii brnenského hotela Palace. Tentokrát som tu však pracovne, nie za zábavou, ako minulý rok, keď mi tu počas môjho dídžejovania na brnenskom víkendovom Salsa festivale robila spoločnosť krásna Katka, usmievavá a dlhonohá tanečnica salsy. Tá si za ten uplynulý rok stihla rozbehnúť vlastný biznis s exkluzívnou [...]

Skrotenie zlého muža

19.07.2024

Pár dní po príchode z austrálskeho Uluru som mal rozbitý spánkový režim, zaprisahajúc sa, že už nikomu nebudem robiť párového terapeuta, lebo ja som si tam prišiel oddýchnuť a nie analyzovať cudzie nefunkčné vzťahy. Na nežnú Joannu a jej necitlivého a majetníckeho manžela Marka som preto veľmi rýchlo a rád zabudol, ich príbeh prekryli moje ďalšie nové zážitky. [...]

Unikát

12.07.2024

Svoje dve náhodné známe, slovenské korporátne manažérky som nechal v Singapure s ich pochybnosťami o svojich životných prioritách, ktoré som zasial do ich duší a viac som ich neriešil. Po prílete do Sydney som po dvojhodinovom čakaní v tranzite odlietal menším lietadlom nízkonákladovej spoločnosti Jetstar na zastrčené letisko Ayers Rock uprostred suchého a [...]

koláž, fotky, mReportér

Legendárna AC/DC v plnej paráde. Najväčší hit rozpálil 100-tisíc ľudí, pozrite si, ako to vyzeralo

27.07.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Denys Šmyhaľ, Robert Fico, Ukrajina

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00, aktualizované: 17:10

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

rescueranger

Moje príbehy spoza horizontu...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 51
Celková čítanosť: 82735x
Priemerná čítanosť článkov: 1622x

Autor blogu

Kategórie